A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Грунської сільської ради
Охтирського району Сумської області

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

Дата: 02.04.2024 08:35
Кількість переглядів: 10

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

2 квітня відзначають Всесвітній день поширення інформації про аутизм, і кожному з нас варто дізнатися про нього більше.

Аутизм (розлад аутистичного спектру, РАС) - це стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку і характеризується вродженим і всебічним дефіцитом соціальної взаємодії, комунікації та поведінки. Аутизм вважається спектральним розладом: у всіх людей з аутизмом є схожі труднощі, але аутизм впливає на них по різному.

Його неможливо вилікувати, проте з часом можна скоригувати і адаптувати дитину до соціального життя.

Ознаки, які наведено нижче можуть вказувати на те, що дитина перебуває в групі ризику щодо розладу аутистичного спектру

До 6 місяців:

дитина уникає або не підтримує зоровий контакт;

не виявляє радісних емоцій, рідко посміхається.

До 9 місяців:

не виявляє щасливих, сумних, роздратованих, здивованих виразів обличчя;

не реагує на ім’я.

До 12 місяців:

не лепече;

не використовує або використовує рідко жести: не вказує на предмети, не махає «па-па», не простягає ручки.

До 1,5 років:

не вказує на предмет, що привернув його увагу.

До 2 років: 

не помічає емоцій інших людей.

До 3 років: 

не помічає інших дітей і не намагається приєднатися до їхньої гри;

порушення мови. Частина дітей не розмовляють зовсім, інші відстають від своїх однолітків у мовному розвитку. В 2 роки у них вкрай бідний словниковий запас (близько 15 слів), до 3 років вони майже не здатні комбінувати слова. Такі діти часто повторюють почуті десь слова і фрази, придумують власні слова (неологізми) і не користуються мовою для спілкування.

До 4 років:

не грає в рольові ігри (не прикидається лікарем чи супергероєм).

На РАС також може вказувати наступна поведінка:

стеоретипні рухи (клацає пальцями, крутить головою, погойдується, махає ручками, ніби метелик крильцями, ходить по колу, ходить взад-вперед і т.д);

стеоретипна і повторювальна гра (складання олівчиків в рядочок, машинок, камінчиків, динозаврів; довготривале крутіння коліс на машинках; дитина надзвичайно ретельно вибудовує, сортує або розставляє предмети);

стеоретипні маршрути (ходіння однією і тією ж самою дорогою);

обмежене коло уподобань, дитина бавиться одним, часто незвичним для гри предметом; відсутність інтересу до іграшок та брак нормальної різноманітної уявної гри;

негативне ставлення до змін; потребує точного дотримання встановлених ритуалів, різко реагує на будь-які зміни (наприклад, наполегливо вимагає дотримуватись однакової послідовності дій, купуючи щось у магазині, їсти лише з посуду певного кольору, вдягатися тільки у такий, а не інший одяг, якщо на сніданок суп, а не те, що звикла їсти дитина – в неї істерика), тобто, дитина з РАС не може переключатися між видами діяльності, вона не готова змінювати свою повсякденну рутину.

Що стосується сенсорної чутливості:

дитина демонструє гіперчутливість або гіпочутливість до певних сенсорних відчуттів. При гіперчутливості діти часто роздратовані, їх важко вкласти спати і заспокоїти, вони можуть відчувати дискомфорт від певних звуків, дотиків, надмірного світла, яскравих кольорів, запахів і плакати. Часто діти закривають вуха руками, можуть кусати себе, розгойдувати тіло, щоб пом’якшити відчуття дискомфорту і заспокоїти себе;

при гіпочутливості до сенсорних стимулів, дітей буває складно зацікавити навіть яскравою іграшкою або нашим емоційним спілкуванням, вони часто виглядають зануреними у себе.

Надто голосні звуки, різка зміна звичного життя для дитини з аутизмом - це повна втрата орієнтиру у просторі, панічний страх, який провокує істерики та нервові зриви.

Якщо у більшості випадків у вашої дитини є наявні ознаки аутизму я рекомендую вам звернутися до дитячого психіатра.

Але основним спеціалістом в життя вашої дитини є ви – батьки!!!

Тому я рекомендую вам почати з самоосвіти: дізнайтесь детально, що таке аутизм, що з цим робити. Дізнайтесь все про моделі раннього втручання. Про спеціалістів, які працюють в даній сфері, про дієві методики, які працюють.

Визначте сильні сторони вашої дитини і працюйте над їх розвитком, а також і слабкі сторони розвитку дитини, щоб запобігти їх подальшому розвитку.

Дізнайтесь, що таке сенсорна інтеграція та сенсорне перевантаження.

Загалом дізнайтесь все про аутизм. Це не легко і потрібно дуже багато часу та сил. Читайте, пройдіть курси, передивіться відео та вебінари, спілкуйтесь з батьками, які вже мають досвід, доєднуйтесь до груп у соціальних мережах, шукайте інформацію про аутизм.

Я всім вам бажаю багато сили, терпіння, успіхів, кваліфікованих спеціалістів і просто гарних людей в цій складній справі!!!!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень