Чим зайняти дітей в укритті?
Легкі вправи, які можна виконати в укритті
1.Додай ритму Умови. Разом із дітьми оберіть пісню та запропонуйте відстукати її ритм – долонями по колінах, ногами, клацанням зубів. Можна запропонувати й інший варіант – одна дитина відбиває ритм, а інші мають вгадати, яка це пісня. Відновлення ритму – найкращий спосіб заспокоїтися та стабілізуватися. Пісня «Крокуй до укриття» ТНМК та Світлани Ройз – одна з тих, що будуть доречні.
2.Практика тілесного усвідомлення Умови. Діти мають розтерти долоні, покласти на грудну клітину, Відчути тепло своїх рук і прислухатися до стуку серця. Треба уявити, що серце «промовляє» не «тук-тук», а «люб-лю, люб-лю». Промовити це подумки. Така практика допомагає повернути контакт із тілом і вгамувати тривогу.
3.Перемикання уваги Умови. Запропонуйте дітям сфокусувати свою увагу на тому, що вони роблять. Можна взяти склянку, наповнити її водою, повільно пити, роблячи маленькі ковтки. При цьому відчути своє тіло, подумати про те, що приносить радість.
4.Вдячність, що приносить спокій Умови. Запропонуйте дітям пригадати те хороше, що з ними відбувалося. Можливо про те, що хтось допоміг їм бо вони комусь. Або чому чи кому вони можуть саме зараз подякувати, або те, що незважаючи на складні часи, пов’язане для них із відчуттям вдячності. Одна згадка – загинаємо один палець. Така вправа допомагає відчути ресурс: сила та спокій у наших руках.
Що варто послухати в укритті?
Звук сирени сам по собі додає стресу. Нашому аудіальному каналу потрібна допомога, щоб із ним впоратися. Аудіальні вправи, які можуть стати в пригоді: співати хором, слухати музику, влаштовувати «тихий» концерт під гітару. Або слухати в навушниках аудіо казки.
А чим зайняти руки?
Орігамі; конструктори; сенсорні кульки; малювання (своїх мрій, сили, мандал, захищеного місця, розмальовок).
А є ще ідеї?
«Чотири слова». Обираємо чотири абсолютно не пов’язаних між собою слова. Використовуючи їх, складаємо маленьку розповідь. Дітям від 8 років можна пропонувати і 5-6 слів.
«Багатоманіття слів». Обираємо довге слово. З його літер кожний і кожна на своєму аркуші складає та записує багато маленьких. Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями.
«Калейдоскоп». Пропонуємо написати хаотично на аркуші літери, а потім намагатися з’єднати їх лініями в слова.
«Тарабарська мова». Починаємо говорити одне з одним «тарабарською мовою», тобто вигаданою, намагаючись за інтонацією вгадати, про, що говорить дитина. Разом тренуємося промовляти скоромовки. Нехай все це нам не знадобиться!!!! Чи буде просто грою ❤❤❤