A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Грунської сільської ради
Охтирського району Сумської області

Основні принципи роботи вихователя закладу дошкільної освіти з дітьми з особливими освітніми потребами

Дата: 28.10.2022 14:33
Кількість переглядів: 36

 Основні принципи роботи вихователя закладу дошкільної освіти

з дітьми з особливими освітніми потребами

    Останнім часом приділяється велика увага проблемі виховання і навчання дітей з ООП. Це обумовлено тим, що збільшується кількість дітей із проблемами розвитку.                   Ці діти потребують особливої уваги та комфортного простору, толерантного ставлення дітей, батьків, колективу ДНЗ.

Принципи організації роботи з дітьми з ООП:

 * Індивідуалізації та диференціації.

 * Єдності сенсорного розвитку (безпосередній чуттєвий досвід дитини як основа розвитку), мовленнєвого розвитку (формування різних видів мовленнєвої компетентності), лінгвістичного (засвоєння мовних засобів), комунікативного           (включення дітей у різні форми спілкування) розвитку.

* Підтримки самостійної активності дитини.

* Комплексного підходу (освіта дитини з ООП вимагає міждисциплінарного підходу до визначення впровадження методів і засобів виховання, навчання і розвитку).

* Варіативності в організації процесів навчання і виховання.

*Активного включення в освітній процес всіх його учасників: дітей, батьків і фахівців з корекційної роботи.

* Партнерської взаємодії з родиною, яка виховує дитину з ООП (зустріч з батьками, бесіди, консультації, інформаційна підтримка, залучення батьків до корекційно – розвивальної роботи).

 

Основні завдання корекційно-розвиткової роботи:

 - допомогти дітям із ООП оволодіти різноманітними знаннями з предметного світу, життєдіяльності дитини з природного довкілля, художньо- продуктивної діяльності; - підібрати такі види діяльності, що максимально стимулюють активність дитини;

- проводити лікувально- оздоровчі заходи;

- змінювати види діяльності для відпочинку;

- шукати індивідуальний підхід, надавати індивідуальну допомогу;

- давати завдання з опорою на зразки;

- проводити докладний інструктаж щодо виконання завдань;

- давати багаторазові вказівки та вправи для закріплення нового матеріалу;

- проводити динамічне спостереження за успіхами кожної дитини;

 - під час навчання дитини звертати увагу на стан різних аспектів її психічної діяльності (пам’ять, увага, мислення, мовлення, темп роботи, вміння долати перешкоди);

 - проводити індивідуальні корекційні заняття, використовувати на заняттях різноманітні види практичної діяльності.

   Працюючи з дітьми з ООП, особливу увагу необхідно приділяти дидактичній грі. Адже, саме гра має дуже важливе значення в житті дитини, сприяє її всебічному розвитку. В грі дитина розвивається, як особистість, у неї формують ті сторони, від яких залежатиме успішність у навчанні та в її подальшому житті. Під час гри можна краще розпізнати дитину, її характер, звички, творчі можливості.

Рекомендації щодо використання дидактичних ігор у роботі з дітьми з ООП:

 - дидактичні ігри потрібно ширше використовувати на заняттях, а також у різних режимних моментах;

 - дидактичні ігри мають бути доступні та зрозумілі дітям, а також відповідати їхнім віковим та психологічним особливостям;

 - кожна дидактична гра повинна мати своє конкретне навчальне завдання, що відповідає темі заняття;

 - під час підготовки до проведення дидактичної гри рекомендується добирати такі цілі, які сприяють не лише отриманню нових знань, а й корекції психічних процесів у дитини З ООП;

- проводячи дидактичну гру, треба використовувати різноманітну наочність, яка має нести змістовне навантаження і відповідати естетичним вимогам;

 - знаючи особливості дітей з ООП, для кращого сприймання, потрібно задіяти кілька аналізаторів (слуховий, зоровий, тактильний );

 - гра має ускладнюватись за змістом, дидактичним завданням, ігровими діями і правилами;

- потрібно навчати ігрових дій, лише за цієї умови гра набуває навчального характеру і стає змістовною;

 - рекомендовано добирати такі дидактичні ігри, які несуть позитивне емоційне забарвлення, формують інтерес до нових знань.

Джерело: https://fe6a0338-57a8-43c4-8f47-1c49072a7890.filesusr.com/ugd/776b15_a9660d4e346e4892ada408f135f33ec3.pdf

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень