A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний центр"
Грунської сільської ради
Охтирського району Сумської області

РОЗВИВАЄМО КООРДИНАЦІЮ РУХІВ

Дата: 24.04.2024 14:41
Кількість переглядів: 43

    Щоб маля зростало здоровим, спритним і кмітливим, необхідно постійно розвивати його здібності.

   Сьогодні молоді батьки приділяють дуже багато уваги  дрібній моториці - і це правильно! Але не варто забувати і про велику моторику, адже без хорошої координації рухів тіла дитині не обійтися.

Чому найменше важливі рівновага й координація для дітей?

 Розвинена координація допомагає дитині рухатися спритно і впевнено, а також сприяє правильній поставі.

  Розвинена координація передбачає не тільки злагоджені рухи, а й узгоджену взаємодію процесів збудження і гальмування в корі головного мозку. Саме тому у гіперактивних малюків часто виникають проблеми з координацією.

У дитини є певні проблеми з рівновагою та координацією, якщо вона :

  • Легко падає, часто спотикається або не може швидко «відновитись» після втрати рівноваги.
  • Рухається скуто, двигун тіла не відтворює плавності, гнучкості (наприклад, бігає, як «робот»).
  • Уникає фізичної активності (наприклад, активних ігор на майданчику, занять спортом).
  • Відстає на етапі розвитку (наприклад, пізно починає повзати або ходити).
  • Повільніше, ніж однолітки, освоює фізичні навігації (наприклад, повітря на велосипеді, плавання чи лазіння по деревах).
  • Менш спритна, здібна ніж однолітки, у спорті (наприклад, у командних видах спорту).
  • Штовхає важче, швидше рухається або порушує особистий простір інших дітей більше, ніж вони того хочуть.
  • Боїться нових фізичних ігор (наприклад, гойдалок) або висоти, яка не лякає однолітків.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Види діяльності, які можуть допомогти покращити рівновагу та координацію

 Пропонуємо вашій увазі ігрові вправи для розвитку координації рухів, які діти будуть виконувати з величезним задоволенням, бо гра - це весело! В них можуть брати участь і батьки.

  Нестійкі поверхні – ходіння по нестійких поверхнях (наприклад, по подушках, кріслах-мішках чи ковдрах на підлозі) змушує тулуб працювати над тим, щоби зберігати вертикальне положення.

  Нестійкі гойдалки й рухливі ігри, підвішені сходи й канати. Коли гойдалки рухаються несподіваним чином, це змушує м'язи тіла інтенсивніше працювати.

  Ходьба типу «тачки» (дитина ходить на руках, а дорослий підтримує її ноги).

  Плавання – змушує тулуб боротися з опором води, забезпечуючи тим самим більш глибоке відчуття себе у просторі.

 Присідання на коліна, не торкаючись рукою підлоги, підйом і передача повітряної кульки рукою іншому гравцю.

 Гра у класики – вимагає від дитини зміни напрямку руху та стрибків швидко й часто.

 Велосипеди та скутери (самокати) – обидва види вимагають від дитини постійно вносити корективи у свою поставу, положення тіла для збереження рівноваги.

Вправи для розвитку координації рухів

1. Перенеси м'ячик. Гра полягає в тому, щоб подолати лабіринт, перенести м’ячик і покласти його в кошик. Спочатку потрібно розкласти одну або дві скакалки у вигляді лабіринту. З одного боку лабіринту розмістіть невеликі м'ячі, з іншого - порожній кошик або коробку. Починати гру потрібно  з того боку, де розміщений кошик. Перед малюком стоїть завдання: пройти лабіринт (бажано босоніж), взяти в руки м'ячик на іншій стороні лабіринту, повернутися назад до кошика, покласти в нього м'яч.

2. Пеньки. Для цієї гри потрібні  пеньки, різні по висоті (4-7 штук), їх потрібно розкласти на невеликій відстані один від одного, щоб вийшла доріжка.  Поруч з пеньками розсипати невеликі предмети (можна використовувати м’ячики, великі деталі конструктора, іграшки). Кошик потрібно розмістити  на початку, або в кінці доріжки з пеньків. Малюку потрібно по пеньках дістатися до предмета, взявши його, пробігти по підлозі, не по пеньках, до кошику і кинути в нього предмет.

3. Обручі і м'ячі. Зробити доріжку з невеликих обручів (2-4 штуки), розмістити поруч з ними предмети, які дитина буде збирати. З іншого боку доріжки розмістити кошик, в який ці предмети потрібно складати. Малюкові необхідно стрибати в середину обручів послідовно, взяти предмет, кинути його до кошика, повернутися назад.

4. Тунель. Два - чотири обруча необхідно встановити вертикально на невеликій відстані. Дитині пропонують проповзти або пройти через тунель, взяти предмет, пробігти на вихідну позицію, покласти предмет.

5. Пройти між паличками. Розмістити палички паралельно одна одній на   невеликій відстані (три-п'ять штук з кожного боку). Поруч з ними розсипати предмети. Дитина повинна пройти посередині, не наступаючи на палички, зібрати м'ячики, помістити в кошик, який розташований з одного боку від доріжки.

6. Пострибаємо. Для тренування спритності, сміливості, сили потрібно невеликий пуф або дитячий стільчик і гімнастичний мат. На маті потрібно розсипати м'ячики, а збирати їх, стрибаючи з пуфа. Увага! Завдання виконується разом із мамою або татом. Слідкуйте за тим, щоб, приземляючись, дитина присідала.

7. Гумочка. Потрібно натягнути скакалку або гумку на ніжки двох стільчиків приблизно на рівні колін малюка. Розсипати м'ячики з одного боку від споруди. Потрібно пролізти під гумою, взяти м'яч, повернутися, високо піднімаючи ноги, переступаючи через гуму.

8. Баскетбол. Потрібно закинути м'яч в обруч. Для малюків - невеликий обруч, невеликий м'ячик, паралельно підлозі на невеликій висоті. Для дітей старшого віку - перпендикулярно підлозі, вище, змінюючи позицію обруча (вище, нижче, в правій руці, в лівій руці).

9. Попадання в ціль. Необхідно потрапити в кошик або відро м'ячиком з відстані. Для дітей більш старшого віку відстань збільшується.

10. Перекоти м'яч. Для виконання цієї вправи знадобиться гімнастична палиця. Необхідно перекочувати м'ячик за допомогою палички до кошику під супровід веселої музики.

11. Перенеси м'яч в ложці. Дуже цікава вправа, але досить складна. Необхідно перенести маленький м'ячик за допомогою ложки і помістити його в кошик.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень